15 March 2012

KINA: Ljubav u gradu večnog proleća

,,Još samo malo i ona će biti tu kraj mene." - pomišljam i gledam kroz prozor, kroz koji se već nazire međunarodni terminal aerodroma u Katmanduu. Silovito zatvaram vrata prastarog taksi vozila i ubrzo se nalazim u ovoj omalenoj građevini. Prolazim "check in" i pasošku kontrolu, a zatim odlazim u neku čekaonicu u kojoj svi putnici zajedno čekaju letove. Te čekaonice su neke kasnije dograđivane prostorije, pregrađene zidovima od stakla. To bi u stvari trebalo da budu "gejtovi". Sve je malo više haotično, dok se putnici ponašaju kao na vašaru.
Čekaonica ispred "gejtova", aerodrom u Katmanduu
Ukrcavanje kasni dobrih sat vremena, a potom regularno uzlećemo s piste. Po prvi put se vozim avionom kineske avio-kompanije. Avion je nov, čist i uredan, a putnici su uglavnom Kinezi. Zbog planinskih masiva u okolini Katmandua, turbulencija se oseća još u toku uzletanja, a zatim se mirno i tiho probijamo iznad oblaka. Na razglasu se javlja kapetan aviona, koji otpozdravlja sve putnike i obaveštava nas da se nalazimo na visini od 8.000 metara. Zatim nastavlja: ,,Sa vaše leve strane možete da vidite Mont Everest, najviši vrh na svetu! Molim putnike da ostanu na svojim mestima i ne koriste foto-aparate i druge elektronske uređaje, jer još uvek blago uzlećemo!". Nakon ovog obaveštenja, svi putnici razvezuju pojaseve, vade foto-aparate i mnogi odlaze na levu stranu aviona, ne bi li videli i uslikali Mont Everest. Stjuardese uzalud pokušavaju da vrate putnike na mesto. Ustajem i ja sa svog sedišta i uspevam da načinim par fotografija. Visoko iznad oblaka, prolazimo ne tako daleko od najviše tačke na planeti! Gledam u ovaj planinski vrh, divim se njegovoj moći i blizini, dok on polako iza nas nestaje u daljini. Sjajan doživljaj, ali veoma kratak. Sve je trajalo oko minut, dva. Vraćam se na svoje mesto i usput razmišljam o svom putešestviju od trenutka kada sam napustio Pirot sa železničke stanice, pa sve do današnjeg dana. Kroz glavu mi se neprestano mota slika moje drage, koju nisam video tri i po meseca. Konačno, samo nekoliko sati nas dele od ponovnog susreta.
Pogled na Mt.Everest i ostale himalajske vrhove 
(pozajmljena fotografija od jednog Kineza, jer je "zoom" na mom aparatu užasno loš)
Narodna republika Kina (PRC) je ogromna država, sa populacijom od oko 1.8 milijardi stanovnika. Kina je izdeljena na 23 administrativna regiona, odnosno na provincije. Neke provincije su autonomne oblasti (kao npr. Tibet, Guangsi...), neke "specijalne regije" funkcionišu kao države unutar države (Hong Kong i Makao) , dok jedna regija ima i svoju (diskutabilnu) državnost - Tajvan.
Hehehe ... Šangri-La klasa
Slećemo u Kunming, glavni grad provincije Junan, koja se nalazi u južnoj Kini. U Junanu živi oko 46 miliona ljudi, a poznat je po šarenolikosti populacije i mnoštvu etničkih grupa. Pored "Han" Kineza (koji su najmnogoljudniji narod u Kini), u Junanu živi dosta ljudi iz naroda Ji, Dai, Džuan, Miao, itd. Ova kineska provincija se graniči sa Mijanmarom, Laosom i Vijetnamom, dok je sa severozapada okružuju Himalaji. Zbog specifičnosti geografskog položaja, prisutan je efekat mikroklime, te se zato Kunming naziva i "gradom večnog proleća".
Kunming, kapija grada
Brzo prolazim sve aerodromske formalnosti, a od carinika dobijam jedan širok osmeh i pozdrav: ,,Welcome to China!". Ulazim u "halu za dolaske" na kunminškom aerodromu, a srce mi sve brže i jače kuca. Čekam. Minuti mi prolaze kao večnost, dok željno iščekujem da se meni najmiliji lik ukaže u reci Kineza, koja protiče kroz terminal. Vidim je! Presrećan sam! Vidi i ona mene! Nakon dužeg vremena - ponovo smo zajedno: Maja i ja. Ne, nećemo obilaziti Kunming ovog puta. Sada zvanično počinjemo da živimo u Kini, te nam ovi gradovi neće nikud pobeći.
Aerodrom se nalazi u samom gradu, te brzo stižemo do hotela u kojem noćimo.
Ponovo zajedno ( fotka sa aerodroma u Kunmingu)

Prvo jutro u Kini. Ustajemo, pijemo kafu, pa jurimo na avion. Ovog puta do Naninga, grada koji će postati moj drugi dom. Od sada više neću biti sam, već ću za sva naredna putovanja imati saputnicu. Otvaram drugo, totalno novo poglavlje u svom životu. Dobro jutro, Kino!
Odnosno, 早上好中国 !

No comments:

Post a Comment